8/10 całkiem dobre kino :) ciężko w tych czasach obejrzeć dobry western albo jakikolwiek western gdyz to już prawie wymarły gatunek a szkoda
Oo aż taka wysoka nota :)
Do jakich filmów najbardziej podobny ?
I ogólnie co byś napisał o nim na zachęcenie do obejrzenia ?
Hmm polecam katalog filmweb i szukać gatunkami po wybranych latach. Niestety westernów bardzo mało powstaje.
A dzięki temu The Salvation staje się najlepszym westernem dekady. Chyba, że obejrzę wymieniony Homesman i zmienię zdanie.
The Homesman
True Grit
The Three Burials of Melquiades Estrada (to się dzieje we współczesności ale klimat jest)
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Django
Sukiyaki Western Django
The Lone Ranger
Cowboys & Aliens
Rango
Jonah Hex
DC Showcase: Jonah Hex (animacja krótkometrażowa ale dobra)
Dobry, zły i zakręcony
A Million Ways to Die in the West (komedia słaba)
Wszystko nakręcone od 2005 i później. Nie wszystko to klasycznie westerny, trochę szmir jest i trochę wariacji ale może znajdziesz coś dla siebie. :)
i dark valley Man również, natomiast to tylko perełki w tym co teraz produkują ,czy w 2015 obejrzymy czoś tego typu klimatycznego?
@saitek, zapomniałeś uwzględnić "3:10 do Yumy"!
Trochę wcześniej (2003) jeszcze całkiem niezłe "Bezprawie" było.
Po prostu nie oglądałem tych dwóch filmów. Słyszałem o nich ale ciężko o wszystkim pamiętać. :D
http://www.filmweb.pl/film/Appaloosa-2008-335340 Western "nie wyginął" właśnie przeżywa swoisty renesans po wielu latach posuchy.
"Bezprawie" i "Wyat Earp" najlepsze współczesne westerny i to jeszcze z Costnerem :)
"Propozycja" - nie jest to typowy western, raczej antywestern z dość powolnym, ale smolistym klimatem. Piękne zdjęcia i ciekawa muzyka, do tego film jak na ten gatunek jest dość brutalny. Ale scenariusz napisał Nick Cave, więc wszystko jasne.
Może nie tak niedawno ale polecam Appaloosa (Ed Harris,Jeremy Irons),całkiem spoko
"In a Valley of Violence"
"Meek's Cutoff"
"The Keeping Room" - tyle z dobrych;
od biedy można jeszcze luknąć na "The Forsaken" (no dobra, ten w zasadzie można sobie darować) "September Dawn" (film kiepski, za to ciekawy temat) czy "Red Hill";
jest jeszcze całkiem niezły western-horror "The Burrowers";
no i "Lone Star" - co prawda już nie taki nowy, ale na pewno wart polecenia
Appaloosa (wg mnie najlepszy z tej krótkiej listy)
Bone Tomahawk
The Ballad of Buster Scruggs
In a Valley of Violence
The Sisters Brothers
Slow West
Hostiles
Jane Got a Gun
Forsaken
The Warrior's Way
The Duel
Blackthorn
Sweetwater